Komisja Weryfikacyjna postanowieniem z 16 kwietnia 2018 r. wszczęła z urzędu postępowanie rozpoznawcze w sprawie o sygn. akt KR III R 5/18 dotyczącej decyzji Prezydenta m.st. Warszawy z 14 listopada 2006 r. w przedmiocie ustanowienia na 99 lat prawa użytkowania wieczystego gruntu położonego w Warszawie przy ul. Mokotowskiej 8, stanowiącego działkę o nr 132.
Decyzją z 28 sierpnia 2018 r. o sygn. akt KR III R 5/18 Komisja Weryfikacyjna stwierdziła, że kontrolowana w przedmiotowej sprawie decyzja Prezydenta m.st. Warszawy z 14 listopada 2006 r. została wydana z naruszeniem prawa oraz nałożyła obowiązek zwrotu równowartości nienależnego świadczenia na rzecz Miasta Stołecznego Warszawy w łącznej kwocie 4.900.000,00 zł.
W uzasadnieniu decyzji Komisja Weryfikacyjna wskazała, iż postępowanie w przedmiocie przyznania dotychczasowemu właścicielowi prawa wieczystej dzierżawy z czynszem symbolicznym lub prawa zabudowy za opłatą symboliczną mogło być wszczęte jedynie na wniosek dotychczasowego właściciela gruntu, jego następców prawnych, będących przy tym w posiadaniu gruntu bądź też osób prawa jego reprezentujących (...), którzy w ciągu 6 miesięcy od dnia objęcia w posiadanie gruntu przez gminę złożyli stosowny wniosek. Zdaniem Komisji Weryfikacyjnej Prezydent m.st. Warszawy wydał decyzję mimo złożenia wniosku przez osobę nieuprawnioną, tj. pełnomocnika dawnej współwłaścicielki nieruchomości, która w chwili złożenia wniosku już nie żyła.
Przed rozprawą zgłosił swój udział w postępowaniu Prokurator Prokuratury Regionalnej we Wrocławiu, który przedłożył Sądowi szereg dokumentów, mających znaczenie dla ustalenia kręgu spadkobierców dawnych właścicieli, a także dla oceny prawidłowości złożenia wniosku dekretowego. Dokumenty te, w ocenie Prokuratora wskazują, że w chwili złożenia wniosku dekretowego dawna współwłaścicielka nieruchomości żyła.
W dniu 19 listopada 2019 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odroczył rozpoznanie sprawy, do czasu wskazania, przez Prokuratora Prokuratury Regionalnej we Wrocławiu, sygnatury akt sprawy zawisłej przed Sądem Rejonowym dla m.st. Warszawy dotyczącej zmiany postanowienia Sądu o uznaniu Z.K. za zmarłą i oznaczeniu daty jej śmierci na dzień 2 października 1944 r. oraz do czasu złożenia tłumaczeń na język polski złożonych przy piśmie z 7 listopada 2019 r. dokumentów.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
00-013 Warszawa, ul. Jasna 2/4
NIP: 525-22-83-365
REGON: 015608709
Konto bankowe: 96 10101010 00781022 31000000
tel. 22 553 79 00, 22 553 79 01
fax 22 553 70 46
e-mail: informacja@warszawa.wsa.gov.pl
00-013 Warszawa, ul. Jasna 2/4
I, II, III, IV 00-013 Warszawa, ul. Jasna 2/4
V, VI, VII 00-696 Warszawa, ul. Jana Pankiewicza 4
Wydział Zamiejscowy VIII w Radomiu
26-600 Radom, ul. Juliusza Słowackiego 7
tel. 22 553 70 70
e-mail: informacja@warszawa.wsa.gov.pl
Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.
Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z .
Uprzejmie informujemy, że o terminie wyznaczenia sprawy do rozpatrzenia oraz wyniku jej rozstrzygnięcia (za wyjątkiem spraw rozpoznawanych na posiedzeniu niejawnym w składzie jednoosobowym) można dowiedzieć się za pośrednictwem E-TERMINARZA.
Bezpośredni link - https://bip.warszawa.wsa.gov.pl/183/e-terminarz-informacja-o-posiedzeniach-i-wynikach-rozpraw.html